Thanks For Your Support

Tuesday, May 22, 2012

JJCM : Warung Che Dom Kepong, FRIM

jalan-jalan cari makan kita kali ni bertempat ni area berhampiran FRIM kepong. tempat ni terkenal dengan mee bandung special dia. memandangkan sekarang masalah makan bukan masalah terbesar dalam kamus hidup saya lagi, so memang boleh dikatakan kerap jugak la cari makan kat tempat-tempat yang disarankan orang lain...pantang dengar situ best sane best memang den serbuuuuuu...best giler pakai premium beautiful..makan la ikut suka... tak de control dah. coz yakin yang pb sangat membantu kekal kan berat badan ideal. makan hari-hari pun naik takat sekilo dua tu no hal punye ;)


 
actually ni bukan kali pertama makan mee bandung warung Che' Dom ni. dah berkali-kali dah. tapi still tak bohsan makan mee bandung che dom ni.


baru perasan ada beriani che dom. special hari rabu. wajib try ni. ;p


warung pilihan jalan jalan cari makan TV3.



sagu santan dia pun not bad. selain mee bandung, ada jugak nasi lemak, cakoi, goreng pisang, kuih muih traditional Malaysia. semua sedap menjilat jari. tak caya tengok la muka danisha ni ha...sampai makan dua cup sagu che dom ni..huhuu.


ni la rupe nye mee bandung special warung che' dom ni ha. memang mabeles ye. sila la cuba. buat ibu ngandung yang ngidam tu moh le ke kepong ni try mee bandung sadap ni. 




 jangan kata mama and anjang simaa, damia dan danisha pun punye la suke makan mee bandung che' dom ni.




buat u ols yang nak try makan kat sini boleh la google search kampung melayu, kepong berhampiran FRIM. nak explain jalan nak ke sini takut u ols sesat pulak kang. coz sy memang gagal dalam memandu arah perjalanan untuk orang lain clear nak sampai ke sini. mintak maap la ye..huhuhuu ;p




ni yang tak best ni. 




diorg ni kalau dah kenyang perut memang sesuka ati je jalan ikut suke. nak pulak ada playground dekat warung che' dom ni. 




so apa lagi, terus best friend forever berpimpin tangan menuju ke playground. 




dalam perjalanan balik diorg pulak main mak-mak amik order mama ngan anjang simaa...hahaha..layan kan ajeee ;)




Thursday, May 17, 2012

premium beautiful : Class at B32


The beautiful about this business adalah sentiasa diadakan class percuma buat usahawan yang komited untuk ubah kualiti hidup. setiap minggu tajuk di class pasti berbeza dan topic class kali ni mengenai TANGGUNGJAWAB TERHADAP RAKAN KONGSI. sangat sesuai la topic ni buat semua yang dah bergelar pemimpin. once u dah ada seorang pun rakan kongsi, makna nye u memang dah galas tanggungjawab as a leader. so kita perlu bertanggungjawab atas diri kita sendiri dengan hadirkan diri ke majlis ilmu then, dengan ilmu confirm kita boleh bimbing rakan kongsi untuk sama-sama capai matlamat mereka. diri sendiri perlu rela dibimbing dulu kemudian baru la kita akan mudah dan sabar untuk membimbing rakan-rakan kongsi.


O Group with "Green Leaders Group"
semua khusyuk dengar ulasan dari cdm hanis haizi. bayangkan usia seawal 27 tahun dah boleh pegang income bulanan RM250,000.00 saving jangan cakap la. i rasa memang dah touch level jutawan. bayangkan rezeki dalam business ni, buat dengan penuh sabar dan istiqamah confirm dalam masa tak sampai 2 tahun pasti dapat hasil yang sangat positif.



with my leaders...syazana osman, diana and ieda rani.



thanks to u my beautiful partners coz sanggup tu balik dari keje then terus datang B32 untuk mantapkan ilmu. percaya la, dengan ilmu confirm jadi. so after this kalau ada yang cakap "kawan i, makcik i, pakcik i, buat tapi tak jadi pun" so u ols just tanye satu soalan je kat dia..tanye mcm ni "kawan u, makcik u, pakcik u, or sape2 je la commit class ke tak"??? kalau the answers is NO...memang patut la tak jadi pun. sebab salah satu formula wajib untuk success dalam apa bidang skali pun adalah ILMU. malas tuntut ilmu, rezeki kejayaan pun malas la nak datang kat u.



welcome to Diana and congrats to kak ieda. kak ieda ni salah satu contoh orang yang berilmu. dalam masa yang singkat je dia boleh close beberapa orang untuk sama-sama buat extra income.



how do u feel bila dapat sentuhan emas CDM kamikaze ni??? mesti tak tido malam punye la.



kak ieda dengan cdm salha. cdm idola chiqmania.



cdm salha dan bakal cdm salleha..
tips nak berjaya adalah kita kena dekatkan diri dengan orang yang dah terbukti berjaya. dan bila dah berkawan dengan orang berjaya ni, kita pun terpaksa untuk sama-sama kaya dan berjaya...so kak salha, we will follow u ;)



caiyok diana. let's do it together. bila sedia untuk di bimbing confirm success akan menjelma. tak de apa yang nak dirisaukan asalkan yakin dengan diri sendiri yang kita pun mampu untuk lakukan benda yang sama. sebab kita sentiasa akan di bimbing oleh pemimpin yang sama. sangat bertuah bila dijodohkan dengan group cdm hanis dan cdm salha. so bila peluang dah ada pegang erat2. buat betul-betul, betul-betul buat, buat sampai dapat! ;)



u ols nak extra income????
contact me

salleha roslan
012-3609814





Tuesday, May 15, 2012

solat tiang agama

so true...
solat adalah tiang agama.
so i must improve my solat.


Hidup kelam kabut datang dari solat yang kelam kabut,
Hidup tak menentu datang dari solat yang tak menentu,
Hidup yang celaru datang dari solat yang celaru,
Hidup tiada keberkatan datang dari solat yang tak diberkati,
Hidup serba lengkap tapi hati tak pernah puas dan tenang, datang dari solat yang tak lengkap (ponteng dan tinggal),
Hidup tertekan datang dari solatnya yang tiada tama'ninah,
Hidup bermasalah datang dari solatnya yang bermasalah.

HIDUP YANG CEMERLANG DATANG DARI SOLAT YANG CEMERLANG,
HIDUP YANG TENANG DATANG DARI SOLAT YANG TENANG,
HIDUP YANG DIREDHAI DATANG DARI SOLAT YANG SEMPURNA.








Friday, May 11, 2012

fly to Hanoi, Vietnam

march 2012 dah ke vietnam, tapi ke Ho Chi Minh sempena seminar seberang laut Hai-O. april 2012 ni pun ke vietnam lagi. tapi kali ni ke Hanoi dan Halong Bay pulak. Halong Bay memang best sebab dah tersenarai antara tempah bersejarah dunia. so jom tengok gambar-gambar menarik yang ada kat entry ni ;)


dua budak wangi ni just waking up. keluar rumah kul 7 pagi dari saujana utama nak ke KLIA. Flight kul 1pm tapi sebab takut jalan banyak tutup kan sempena bersih 3.0 ni so keluar umah umah awal la.

breakfast dulu kat rnr dengkil. dengan slumber nye tak gosok gigi damia n danisha pun sarapan je.huhuu.


okiesss...jom terbang ke awan biru ;)

bubyeee Kuala Lumpur.

nak ke gate pelepasan dah...jom scan passport.

 
ready to fly


kiss for my hubby and my dd :-*


naik MAS pun flight boleh delay kan. sambil tunggu masa untuk berlepas sambil reply inbox client tentang premium beautiful...weeeee..ni yang best nye bila bisnez di hujung jari. kedai pb i sentiasa buka 24/7 ;)


with mummy to be.

Dalam flight duduk dengan dua aweks chinese ni.



hoyehhh..dah sampai hanoi lepas 3 jam 15 minutes penerbangan. fuhhhh...tak berapa best naik flight kecik..huhuu..sakit leher, sakit buntuts. tp tak pe la, sebab dah selamat mendarat ke hanoi so lupakan je ketidak'best'an dalam flight tu. let's enjoy the trip ;)



ni la hotel tempat menginap saya pada hari pertama di hanoi, vietnam ni. La Mecure Hotel.


gambar jamban??? apa motif??? ohhh..perlu okay gambar ni sebagai kenang-kenangan ;)


best ni kalau landing.

with my roommate.


salina and saleha


makan time...jommmm turun.


alhamdulillah disajikan makanan halal buat kami.


peace..i dah kelaparan ni


sedap jugak foods restaurant nisa di hanoi vietnam ni. bila dah makan di halal food restaurant ni memang makan tanpa was-was la...ngapppp...sedappp!!!



lepas dinner kitorg sempat singgah shopping kat old square. tak banyak pun yang i shopping just bags and some shawl. coz bulan lepas dah banyak shopping kat benh than market ho chi minh.



sebab u banyak kasi i gud price so i kasi u glamour sket masuk blog i ni okiesss.



Sakan memborong.

amik ko. siap bersila panggung lagi ha.

 

okies dah dapat barang yang diperlukan.


these two amoi suka sangat bargain sampai dapat best price.


souviners dah banyak beli masa kat ho chi minh. so kat hanoi ni sy buat tak pandang je..hehee..eksyen tak ;)

sebab bag ni tak jumpe masa kat ho chi minh, so kat hanoi ni saya borong bags ni banyak-banyak. bukan bag yg bintang-bintang tu tau...yang tu kat mana2 pun ada tp bag yang ada gambar perempuan vietnam pakai topi sawah tu ;)

 
dah puas bargain and dapat apa yang nak kitorg bergambar pulak ngan amoi vietnam ni. so uols kalau ke old square boleh la cuba luck untuk dapat kan good price kat kedai ni ye.

puas karam kan kedai tadi, now diorg serbu kedai sebelah pulak. carik fridge magnet.

muka i ada macam muka orang vietnam ke? siap ada yang tanye kat i how much the souviner..errrkkk???? huhuhuuu..so, okay lah dah jom balik hotel. nak rest.